Produktbild
Sebastian Koltzenburg

Polymer Chemistry

Buch

This comprehensive textbook describes the synthesis, characterization and technical and engineering applications of polymers. Offering a broad and balanced introduction to the basic concepts of macromolecular chemistry and to the synthesis and physical chemistry of polymers, it is the ideal text for graduate students and advanced Masters students starting out in polymer science. Building on the basic principles of organic chemistry and thermodynamics, it provides an easily understandable and highly accessible introduction to the topic. Step by step, readers will obtain a detailed and well-founded understanding of this vibrant and increasingly… Mehr

CHF 136.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Maskos, Michael / Nuyken, Oskar / Hughes, Karl (Übers.) / Mülhaupt, Rolf (Vorb.) / Matyjaszewski, Krzysztof (Vorb.)
  • ISBN: 978-3-662-56998-6
  • EAN: 9783662569986
  • Produktnummer: 31952390
  • Verlag: Springer Nature EN
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2019
  • Seitenangabe: 584 S.
  • Originaltitel: Polymere: Synthese, Eigenschaften und Anwendungen
  • Masse: H24.0 cm x B16.8 cm 1'224 g
  • Auflage: Nachdr.
  • Abbildungen: Farb., s/w. Abb.
  • Gewicht: 1224
  • Sonstiges: Graduate

Über den Autor


Dr. Sebastian Koltzenburg, Principal Scientist in Materials and Systems Research at BASF and Professor of Macromolecular Chemistry at the University of Heidelberg.Prof. Dr. Michael Maskos, Managing Director of the Institute for Microtechnology in Mainz and Professor of chemical engineering/microfluidics at the University of Mainz.Prof. Dr.-Ing. Oskar Nuyken, former head of the departments of Macromolecular Chemistry at the University of Bayreuth (1986-1992) and at the Technische Universität München (1992-2007)

5 weitere Werke von Sebastian Koltzenburg:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.