Management Fashion Adoption
Sensemaking and Identity Construction in Individual Managers' Adoption Accounts
On the basis of an extensive empirical exploration of individual managers' adoption accounts the author analyzes the driving forces behind the adoption of management fashions in organizations and shows how managers tie themselves and their careers to popular concepts such as Total Quality Management, Business Process Reengineering, Knowledge Management.
CHF 48.50
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
Versandkostenfrei
Produktdetails
- ISBN: 978-3-663-10707-1
- EAN: 9783663107071
- Produktnummer: 36854058
- Verlag: Deutscher Universitätsverlag
- Sprache: Deutsch
- Erscheinungsjahr: 2013
- Seitenangabe: 287 S.
- Plattform: PDF
- Auflage: 2002
Über den Autor
Charles-Clemens Rüling studierte Wirtschaftswissenschaften und Soziologie in St. Gallen und Genf und promovierte an der Universität Genf bei Prof. Dr. Gilbert J. B. Probst. Er ist Professor für Management an der Ecole Supérieure de Commerce in Grenoble. Charles-Clemens Rüling studied business administration and sociology at the Universities of St. Gallen and Geneva and holds doctorate in social and economic sciences from the University of Geneva. He is a professor of management at the Grenoble Graduate School of Business.
1 weiteres Werk von Charles-Clemens Rüling:
Bewertungen
Anmelden