Learning Mathematics
Constructivist and Interactionist Theories of Mathematical Development
This volume emphasizes students' inferred mathematical experiences as the starting point in the theory-building process. The book addresses conceptual constructions, including multiplicative notions, fractions, algebra, and the fundamental theorem of calculus, and theoretical constructs such as the crucial role of language and symbols, and the importance of dynamic imagery.
CHF 165.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V104:
Folgt in ca. 10 Arbeitstagen
Produktdetails
- ISBN: 978-0-7923-2823-0
- EAN: 9780792328230
- Produktnummer: 1378801
- Verlag: Springer Netherlands
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 1994
- Seitenangabe: 204 S.
- Masse: H24.1 cm x B16.0 cm x D1.6 cm 477 g
- Auflage: Reprinted from EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS, 26:2-3, 1994
- Abbildungen: HC runder Rücken kaschiert
- Gewicht: 477
9 weitere Werke von Paul (Hrsg.) Cobb:
Bewertungen
Anmelden