Improving Access to Mathematics: Diversity and Equity in the Classroom
Examines how the multiple dimensions of race, class, culture, power and knowledge interact in mathematics classrooms to foster and create inequities. This book explores theoretical perspectives, describes successful classroom practices, and offers insights into how we might develop an effective sociocultural approach to equity in math education.
CHF 46.90
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V106:
Fremdlagertitel. Lieferzeit unbestimmt
Produktdetails
Weitere Autoren: Cobb, Paul (Hrsg.) / Banks, James A. (Hrsg.)
- ISBN: 978-0-8077-4728-5
- EAN: 9780807747285
- Produktnummer: 2811953
- Verlag: Teachers College Pr
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2006
- Seitenangabe: 211 S.
- Masse: H22.9 cm x B16.3 cm x D1.4 cm 318 g
- Gewicht: 318
Über den Autor
Na'ilah Suad Nasir is Assistant Professor of Education at the School of Education, Stanford University, Stanford, California. Paul Cobb is Professor of Mathematics Education at Peabody College, Vanderbilt University, Nashville, Tennessee.
5 weitere Werke von Na'Ilah Suad (Hrsg.) Nasir:
Bewertungen
Anmelden