Produktbild
Peter R. Sedgwick

Hypermodernity and Visuality

Buch

This book engages with the question of making sense of seeing in today's technologically dominated world. It does so by exploring the notion of the 'hypermodern', a term which is used to capture the drive in contemporary culture to achieve ever greater speed and efficiency. The volume draws principally on the thought of Paul Virilio and Friedrich Nietzsche. The text's key argument is that destabilizing tendencies, which become increasingly evident in hypermodern culture, spring from its having a dual character. This duality turns on hypermodernity's uncomfortable, unstable and possibly unsustainable relation to its own past. The volume engage… Mehr

CHF 180.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-78660-490-3
  • EAN: 9781786604903
  • Produktnummer: 29494437
  • Verlag: Rowman & Littlefield Publishers
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2019
  • Seitenangabe: 244 S.
  • Masse: H23.5 cm x B15.7 cm x D1.9 cm 533 g
  • Abbildungen: HC gerader Rücken kaschiert
  • Gewicht: 533

Über den Autor


Peter R. Sedgwick is Reader in Philosophy at Cardiff University.

9 weitere Werke von Peter R. Sedgwick:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.