Produktbild
Clifford G. Christians

Good News

Social Ethics and the Press

Buch

Mass media ethics and the classical liberal ideal of the autonomous individual are historically linked and professionally dominant--yet the authors of this work feel this is intrinsically flawed. They show how recent research in philosophy and social science--together with a longer tradition in theological inquiry--insist that community, mutuality, and relationship are fundamental to a full concept of personhood. The authors argue that persons-in-community provides a more defensible grounding for journalists' professional moral decision-making in crucial areas such as truthtelling, privacy, organizational culture, and balanced coverage. With… Mehr

CHF 115.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Ferré, John P. / Fackler, P. Mark
  • ISBN: 978-0-19-508432-0
  • EAN: 9780195084320
  • Produktnummer: 22684384
  • Verlag: Oxford University Press
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1994
  • Seitenangabe: 282 S.
  • Masse: H23.3 cm x B15.6 cm x D2.1 cm 460 g
  • Gewicht: 460

21 weitere Werke von Clifford G. Christians:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.