Produktbild
S. (Hrsg.) Bowlby

Gender, Power and the Household

Buch

The chapters in this book illustrate, from a number of different perspectives, the ways in which power is located and articulated through gendered negotiations and acted out within the changing and differing setting of the household. The book is divided into four sections. The first section provides a theoretical, historical and philosophical setting, whilst the following three sections provide empirical contributions which examine aspects of Gendered Care ; dimensions of Gendered Time and Space , and straddling work and home, Gendered Work, Income and Power .

CHF 72.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Campling, Jo (Hrsg.) / Gregory, S. (Hrsg.) / Mckie, L. (Hrsg.)
  • ISBN: 978-0-333-69574-6
  • EAN: 9780333695746
  • Produktnummer: 23029138
  • Verlag: Palgrave Macmillan UK
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 1999
  • Seitenangabe: 248 S.
  • Masse: H21.6 cm x B14.0 cm x D1.3 cm 317 g
  • Auflage: 1999
  • Abbildungen: Paperback
  • Gewicht: 317

Über den Autor


SARA ARBER Department of Sociology, University of SurreyANN CORDEN Social Policy Research Unit, University of YorkANNA DUDLESTON Nottingham Trent UniversityVINCENT DUINDAN Department of Social Sciences, University of UtrechtTONY EARDLEY Social Policy Research Unit, University of YorkSARAH GILROY West Sussex Institute of Higher EducationANNE C.GREEN University of WarwickI. HARDILL Nottingham Trent UniversityDAVID MORGAN Reader in Sociology, University of ManchesterDAVID W. OWEN University of WarwickJULIE SEYMOUR Social Policy and Social Studies, University of HullK. STANDING Department of Women's Studies, Liverpool John Moores UniversityJANET STEPHENS School of Social Studies, University of CardiffGILL VALENTINE Department of Geography, University of Sheffield

2 weitere Werke von S. (Hrsg.) Bowlby:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.