Produktbild
Weili (Hrsg.) Zhao

Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge across Borders

Applying a Historical Lens to Contest Unilateral Logics

Ebook (PDF Format)

This volume uncovers the colonial epistemologies which have long dominated the transfer of curriculum knowledge within and across nation states, and demonstrates how a historical approach to uncovering epistemological colonialism can inform an alternative, relational mode of knowledge transfer and negotiation within curriculum studies research and praxis.World-leaders in the field of curriculum studies adopt a historical lens to map the negotiation, transfer, and confrontation of varied forms of cultural knowledge in curriculum studies and schooling. In doing so, they uniquely contextualize contemporary epistemes as historically embedded and… Mehr

CHF 52.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Popkewitz, Thomas S. (Hrsg.) / Autio, Tero (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-00-054123-6
  • EAN: 9781000541236
  • Produktnummer: 37397410
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2022
  • Seitenangabe: 276 S.
  • Plattform: PDF
  • Auflage: 1. Auflage
  • Abbildungen: 1 schwarz-weiße Abbildungen, 1 schwarz-weiße Zeichnungen, 1 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Weili Zhao is Professor in the Department of Curriculum and Instruction at the Hangzhou Normal University, China. Thomas S. Popkewitz is Professor in the Department of Curriculum and Instruction at the University of Wisconsin-Madison, USA. Tero Autio is Professor of Curriculum Studies and Teacher Education at the University of Tampere, Finland.

4 weitere Werke von Weili (Hrsg.) Zhao:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.