Produktbild
Thomas M. (Hrsg.) Wilson

Drinking Cultures: Alcohol and Identity

Buch

Alcohol is not only big business. It is an essential part of social relations in so many cultures that its global importance may be outdistancing its critics. What does sake tell us about Japan or burgundy about France? How does consuming or indeed abstaining from alcohol tie in with self-presentation, ethnicity, class and culture? How important is alcohol to feelings of belonging and notions of resistance? Answering these intriguing questions and many more, this timely book looks at the meanings of alcohol consumption across cultures. Contributors look at the interplay of culture and power in bars and pubs, the significance of advertising sy… Mehr

CHF 49.50

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


  • ISBN: 978-1-85973-873-3
  • EAN: 9781859738733
  • Produktnummer: 33593536
  • Verlag: Bloomsbury 3PL
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2005
  • Seitenangabe: 281 S.
  • Masse: H23.4 cm x B15.9 cm x D1.7 cm 467 g
  • Gewicht: 467

Über den Autor


Thomas M. Wilson is Professor of Anthropology, Binghamton University.

15 weitere Werke von Thomas M. (Hrsg.) Wilson:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.