Produktbild
Faust, M. E. (Philadelphia University, USA) (Hrsg.)

Designing Apparel for Consumers

The Impact of Body Shape and Size

Buch

Given its importance for consumer satisfaction and thus brand success, apparel fit is a major challenge for retailers and brands across the industry. Consequently there have been major developments in sizing research and how it can be used in apparel design. This book reviews how these developments are affecting clothing design for different groups of consumers.Part one identifies various aspects of body shape, size, volume and the psychological aspects of designing apparel. This section covers topics such as body shape and its influence on apparel size and consumer choices, sizing systems, body shape and weight distribution (with a discussio… Mehr

CHF 255.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Carrier, Serge (Universite du Quebec, Canada) (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-78242-210-5
  • EAN: 9781782422105
  • Produktnummer: 23256064
  • Verlag: Elsevier Science & Technology
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2013
  • Seitenangabe: 342 S.
  • Masse: H16.8 cm x B24.0 cm x D2.4 cm 670 g
  • Gewicht: 670
  • Sonstiges: Professional & Vocational

Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.