Produktbild
Omid Torabi

Crowdfunding with Enhanced Reputation Monitoring Mechanism (Fame)

Buch

Crowdfunding is increasingly becoming a method of mobilizing project finance ventures, particularly in a sharing economy. Moreover, the element of risk sharing which is found in equity crowdfunding makes up the essence of Islamic finance. However, as with any type of risk-sharing contract, Islamic crowdfunding faces the problem of lack of trust and information asymmetry. The author employs a game theory approach to Islamic crowdfunding as a means to tackle the issue of information asymmetry through a reputation mechanism which is touted as one of the latest means of solving information asymmetry in web-based social networks. The primary objec… Mehr

CHF 116.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Mirakhor, Abbas
  • ISBN: 978-3-11-057998-7
  • EAN: 9783110579987
  • Produktnummer: 27090879
  • Verlag: De Gruyter Oldenbourg
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2020
  • Seitenangabe: 153 S.
  • Masse: H24.6 cm x B17.6 cm x D1.7 cm 409 g
  • Abbildungen: 21 b/w ill., 26 b/w tbl.
  • Reihenbandnummer: 3
  • Gewicht: 409
  • Sonstiges: Ab 22 J.

Über den Autor


Omid Torabi, TOSAN Corporation, Tehran, Iran; Abbas Mirakhor, Retired Professor of Economics and Finance, USA

2 weitere Werke von Omid Torabi:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.