Produktbild
Cathrin (Hrsg.) Arenz

Continuity under Change in Dayak Societies

Buch

This volume provides a balanced picture of change and continuity within Dayak societies from an anthropological perspective by exploring diverse ways in which certain kinds of knowledge, performances and practices continue within the context of rapid and profound change. The contributions cover a broad variety of topics including political reform, decentralisation, environmental change and related changes in natural resource management, religion and ritual practice, the (re-)formation of ethnic identities as well as conflict transformation in Indonesian Borneo.ContentsHuman-Environmental RelationsEthnicity, Identity and ConflictDayak Religion… Mehr

CHF 100.00

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen

Produktdetails


Weitere Autoren: Haug, Michaela (Hrsg.) / Seitz, Stefan (Hrsg.) / Venz, Oliver (Hrsg.)
  • ISBN: 978-3-658-18294-6
  • EAN: 9783658182946
  • Produktnummer: 22895669
  • Verlag: Springer Nature EN
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2017
  • Seitenangabe: 227 S.
  • Masse: H21.0 cm x B14.8 cm 3'152 g
  • Auflage: 1st ed. 2017
  • Abbildungen: schwarz-weiss Illustrationen, Tabellen, farbig
  • Gewicht: 3152
  • Sonstiges: Research

Über den Autor


Cathrin Arenz coordinated the project Grounding Area Studies in Social Practice: Southeast Asian Studies at Freiburg before she joined a consultancy for climate mitigation projects in 2016.Dr. Michaela Haug is a member of the Dep. of Cultural and Social Anthropology at the University of Cologne.Stefan Seitz is professor emeritus of the Dep. of Social and Cultural Anthropology of the University of Freiburg.Dr. Oliver Venz worked at the Dep. of Anthropology and Sociology of the University of Malaya. Since 2017 he works at the Sarawak Museum Campus Project.?

1 weiteres Werk von Cathrin (Hrsg.) Arenz:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.