Challenging Mathematics In and Beyond the Classroom
The last two decades have seen significant innovation both in classroom teaching and in the public presentation of mathematics. Much of this has centered on the use of games, puzzles and investigations designed to capture interest, challenge the intellect and encourage a more robust understanding of mathematical ideas and processes. ICMI Study 16 was commissioned to review these developments and describe experiences around the globe in different contexts, systematize the area, examine the effectiveness of the use of challenges and set the stage for future study and development. A prestigious group of international researchers, with collective…
Mehr
CHF 211.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V301:
Libri-Titel folgt in ca. 2 Arbeitstagen
Produktdetails
Weitere Autoren: Taylor, Peter J. (Hrsg.)
- ISBN: 978-0-387-09602-5
- EAN: 9780387096025
- Produktnummer: 3808070
- Verlag: Springer-Verlag GmbH
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2009
- Seitenangabe: 337 S.
- Masse: H24.3 cm x B16.2 cm x D2.8 cm 649 g
- Abbildungen: 20 schwarz-weisse Abbildungen, 20 schwarz-weisse Fotos, 20 schwarz-weisse Zeichnungen, 20 schwarz-weisse Tabellen
- Reihenbandnummer: 12
- Gewicht: 649
1 weiteres Werk von Edward J. (Hrsg.) Barbeau:
Bewertungen
Anmelden