Produktbild
Stephan (Hrsg.) Kloos

Asian Medical Industries

Contemporary Perspectives on Traditional Pharmaceuticals

Ebook (PDF Format)

This book develops the concept of Asian Medical Industries as a novel perspective on traditional Asian medicines.Complementing and updating existing work in this field, the book provides a critical and comparative analytic framework for understanding Traditional Chinese Medicine, Ayurveda, Sowa Rigpa, and Japanese Kampo in the 21st century. No longer subaltern health resources or conservative systems of traditional knowledge, these medicines become an integral part of modern Asia as innovative, lucrative industries. Ten original case studies employ insights from anthropology, history, geography, and economics to trace the transformation of As… Mehr

CHF 52.90

Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)

Versandfertig innerhalb 1-3 Werktagen
Versandkostenfrei

Produktdetails


Weitere Autoren: Blaikie, Calum (Hrsg.)
  • ISBN: 978-1-00-052321-8
  • EAN: 9781000523218
  • Produktnummer: 37118495
  • Verlag: Taylor & Francis Ltd.
  • Sprache: Englisch
  • Erscheinungsjahr: 2021
  • Seitenangabe: 376 S.
  • Plattform: PDF
  • Abbildungen: 4 schwarz-weiße Abbildungen, 4 schwarz-weiße Zeichnungen, 3 schwarz-weiße Tabellen

Über den Autor


Stephan Kloos is Acting Director of the Institute for Social Anthropology at the Austrian Academy of Sciences. His research on the development of Sowa Rigpa has been published in numerous articles and the co-edited volume Healing at the Periphery: Ethnographies of Tibetan Medicine in India (Pordié & Kloos).Calum Blaikie is a Senior Researcher at the Institute for Social Anthropology, Austrian Academy of Sciences. Focusing on pharmaceutical, institutional, and economic dimensions of Sowa Rigpa in the Himalayas, his research has been published in numerous leading academic journals and edited volumes.

2 weitere Werke von Stephan (Hrsg.) Kloos:


Bewertungen


0 von 0 Bewertungen

Geben Sie eine Bewertung ab!

Teilen Sie Ihre Erfahrungen mit dem Produkt mit anderen Kunden.