Advances in the Anthropological Theory of the Didactic
The book focuses on the latest developments of the Anthropological Theory of the Didactic (ATD) and its links with other approaches in mathematics education. Leading researchers in the ATD and especially its creator, Yves Chevallard, present recent research results, theoretical advances and new methodologies in this approach, concerning critical educational problems at all levels. The book is addressed to researchers in mathematics education and all related fields, to teacher educators and teachers in primary, secondary and tertiary education interested in curriculum issues and research in didactics.The book includes four sections that corres…
Mehr
CHF 165.00
Preise inkl. MwSt. und Versandkosten (Portofrei ab CHF 40.00)
V104:
Folgt in ca. 10 Arbeitstagen
Produktdetails
Weitere Autoren: Barquero, Berta (Hrsg.) / Bosch, Marianna (Hrsg.) / Florensa, Ignasi (Hrsg.) / Gascón, Josep (Hrsg.) / Nicolás, Pedro (Hrsg.) / Ruiz-Munzón, Noemí (Hrsg.)
- ISBN: 978-3-030-76790-7
- EAN: 9783030767907
- Produktnummer: 38314736
- Verlag: Springer International Publishing
- Sprache: Englisch
- Erscheinungsjahr: 2022
- Seitenangabe: 368 S.
- Masse: H24.1 cm x B16.0 cm x D2.5 cm 717 g
- Auflage: 1st ed. 2022
- Abbildungen: HC runder Rücken kaschiert
- Gewicht: 717
Über den Autor
Yves Chevallard (Aix-Marseille Université), Berta Barquero, (Universitat de Barcelona), Marianna Bosch (Universitat Ramon Llull, Barcelona), Ignasi Florensa (Escola Universitària Salesiana de Sarrià), Josep Gascón, (Universitat Autònoma de Barcelona), Pedro Nicolás (Universidad de Murcia), Noemí Ruiz-Munzón, (Universitat Pompeu Fabra) are leading researchers in the Anthropological Theory of the Didactic (ATD).
4 weitere Werke von Yves (Hrsg.) Chevallard:
Bewertungen
Anmelden